Motorsiklet -Motorbikes

Yeni Başlık Gönder Cevap Gönder « Önceki başlıkSonraki başlık »
Sayfa::  1
 Yazar  Mesaj
{SILA}



Kayıt: 10.09.2007
Üye No: 89,819
Şehir: Melbourne iZmiR
Offline




Tarih: 10 Eylül 2007, 14:22 Tek mesaj gösterimi1

[rainbow][img=left]Selam arkadaslar, ben yeniyim ve butun motorbike severlerini bir arada gormek isterim. Bay Bay
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
dead_spirit



Kayıt: 05.09.2007
Üye No: 89,416
Şehir: 80lerin ruhu
Offline




Tarih: 10 Eylül 2007, 23:40 Tek mesaj gösterimi2

tam bir chopper hastasıyım... Punky




_________________


ЯосќѕтаR
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSNM Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
{SILA}



Kayıt: 10.09.2007
Üye No: 89,819
Şehir: Melbourne iZmiR
Offline




Tarih: 11 Eylül 2007, 14:58 Tek mesaj gösterimi3

Bay Bay bende Honda




_________________
Hayirli Ramazanlar[/img][b]
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
dead_pasha



Kayıt: 22.06.2006
Üye No: 64,888
Offline




Tarih: 30 Ocak 2008, 00:01 Tek mesaj gösterimi4

ben cross hastasiyim ama gel gorki parasizlik alamiyom Çok Mutlu üni. bitsin hemen para toplayıp bi tane 2 el almayi dusunuyom ama bakalım Çok Mutlu
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
deli_manyak



Kayıt: 12.10.2008
Üye No: 138,276
Offline




Tarih: 01 Şubat 2009, 11:21 Tek mesaj gösterimi5

bende yarış motorlarını çok seviyorum Çok Seviyor Çok Seviyor Çok Seviyor Çok Seviyor Çok Seviyor
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Lahza
Bölüm Yöneticisi
Bölüm Yöneticisi


Kayıt: 27.02.2009
Üye No: 152,916
Şehir: İstanbul
Offline




Tarih: 13 Mart 2009, 21:45 Tek mesaj gösterimi6

honda tabı kı bır numara ama nerde bulacagız.. butun arkadaslarım korkak yaa. yoksa cok kapısma teklıf ettım Füüü üüü üü motorda hız hastasıyım..
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
joyride



Kayıt: 01.12.2005
Üye No: 38,483
Şehir: istanbul
Offline




Tarih: 24 Mart 2009, 17:20 Tek mesaj gösterimi7

bende Suzuki ciyim SYM Joyride motorum
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
nartfemre



Kayıt: 20.08.2005
Üye No: 25,270
Şehir: vatanından ayrı bi yerden...
Offline




Tarih: 09 May 2009, 16:01 Tek mesaj gösterimi8

bende motosiklet meraklısıyım hatta ilk motosikletimi aldım bu yaz scooterla başladık umarım büyütebiliriz Çok Mutlu




_________________
imza attığımda ne değişecek?

neymiş düzen değişecekmiş!!!
agam düzen hayatından memnun
düzülen ne zaman değişecek?
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder MSNM Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Draniela
Adventurer Engineer!
Paylaşım tk


Kayıt: 27.07.2009
Üye No: 168,070
Şehir: Bursa!
Offline


Uyarı : 1

Tarih: 09 Ağustos 2009, 17:13 Tek mesaj gösterimi9

Slm arkadaşlar .. Evet bende 5 yaşımdan beri motor tutkunuyum şuanda motor alma planım var başlangıç için 250 cc diyor bizim kulüp başkanları fakat ben 500 cc aprilia atlantic düşünüyorum.. Çocuklugumdan beri racing hayranlıgım vardı Gülücük fakat bu işin eğitimini almaya başlayınca ve etrafında cok fazla motorcu olmaya başlayınca racing kullananların genelinin motor kullanmanın ne demek oldugunu bilmiyor ve inanın bana cok kaza yapan kişi tanıyorum.. Artık fikirlerim değişti ve 1 yıl sonra almayı düşündüğüm motor bmw r 1200 gs adv. Bence kullanılması gereken tek motor. eğer prof. olarak motor olayıyla ilgilenmek isteyen varsa **edit** adresine bekleriz Saygılar

__
Reklam unsuru olabilecek şekilde herhangi bir siteye aitlink verilemez. / exUBert




_________________
Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Draniela
Adventurer Engineer!
Paylaşım tk


Kayıt: 27.07.2009
Üye No: 168,070
Şehir: Bursa!
Offline


Uyarı : 1

Tarih: 09 Ağustos 2009, 22:12 Tek mesaj gösterimi10

Madem ki motorsiklet kullananlar ya da sevenler buraya geliyor o zaman birazcık bilgi vermenin sakıncası yoktur tabi ki...

Mıcırda Motosiklet Kullanımı

Motosiklet kazalarının en çok yaşandığı alanlardan birisi, mıcır ile asfaltın birleştiği yerlerdir..Genel olarak yapılan hata, asfalt’dan mıcıra giren sürücünün (birleştiği yerde), bir anda gaz keserek veya frenlere asılarak yavaşlamaya çalışması ve devamında da maalesef kendini yerde bulmasıdır.. Genelde böyle durumlarda sürücü, tam anlamıyla neden düştüğünü bilmez bile.. Aslında tüm olay, sebep, motordaki ağırlık dağılımı ile ilgilidir…Özellikle mıcırlı bir yolda, ağırlığı her koşulda motorun arka tarafında ve dolayısıyla arka lastiğinde tutabilmek işin doğrusudur..

Bilinenin aksine, hız (sürat), mıcırvari ortamlarda dostumuzdur…

Öncelikle; motosikletimizin ön kısmı, her türlü ortamda, tek bir iş için farklı ve alışılmışın dışında hareket eder..bu hareket ne olursa olsun amacı hata düzeltmek’ tir...Yanlış olarak ne yaparsanız yapın, motorunuzun ön tarafının ve gidonunuzun alışılmışın dışındaki tüm hareketleri (sağa-sola yalpalaması vb..), motorun düz gitmesini sağlamak için şasesince yapılan toparlama ve düzeltme hareketleridir..Onun için doğru olan, onunla mücadele etmek değil, görevini yapması açısından serbest bırakmaktır.. (gidonu kendi haline bırakmak..mücadele etmemek..yumuşak bir şekilde tutmak..)

Mıcırlı yola girmeden evvel yavaşlamamız gerekmektedir..Püf nokta, bu yavaşlamayı, mıcıra girmeden evvel kesinlikle bitirmemiz gerektiğidir. Diyelim ki 120 km/h ile seyir halindeyiz..İleride mıcırlı yolu gördük.. Yavaşlamamız lazımsa..ki lazım, frenlerimizi de kullanıp süratimizi diyelim 50 km/h’a düşürdük...ama devamında, mıcıra tam girerken gazı açmamız gerekmektedir… Tam mıcıra girerken mutlaka gaz veriniz ve sabit (ortam uygunsa arttırabilirsiniz) o gazla gidiniz.. (yavaşladığınız sürat 50 km/h ise, mıcıra giriş süratiniz örneğin minimum 55 km/h olmalı..)..Ön taraf ve gidon azıcık oynasa da bırakınız oynasın...Siz bakışınız ileride ve sabit gazlı bir şekilde seyrinize devam ediniz.. Göreceksiniz ki son derece emniyetli, mıcıra gömülmeden ve gene son derece stabil bir şekilde seyrinize devam edebileceksiniz...

Bu arada hız mıcırlı ortamda ‘’dostumuzdur’’ derken, yapılabilecek olan aşırı süratlerden bahsetmiyorum..Yavaşladıktan sonraki arttırılmış hızınızdan bahsediyorum.. (20 km/h ye düştüyseniz, giriş hızınız minimum 25km/h…60 km/h ye düştüyseniz minimum 65 km/h..vb..).. Mıcırda ve benzer ortamlarda ağırlığı arka lastikte istememiz bunun sebebidir..Gene amortisörümüzün kapanmamış olmasını sağlamak başka bir sebeptir. Ön tarafınız ne kadar hafifse, ağırlık ne kadar arkadaysa gidişiniz o kadar dengeli ve güvenlidir..Hatta oturuş pozisyonunuzu da bir miktar arkaya almanızda fayda vardır..(deneyin göreceksiniz..)...

Mıcırlı yoldaki seyrinizde fren yapmanız veya ani gaz kesmeniz ( etkisi fren yapmakla aynıdır..ağırlığı ön tarafa taşır) motorunuzun amortisörünün kapanmasına, ön lastiğinizin mıcıra gömülmesine ve stabilitesinin bozulmasına yol açar..hatta ve hatta düşürebilir...

Mıcırlı yolda seyir halindeyken karşı şerit den gelen araçların yavaşlamanız için yaptıkları hareketlere (el işaretlerine) aldırmayınız..Onlar motosikleti bilmiyorlar..Sizin için güvenli olanı sabit hızınızla istikrarlı bir şekilde, mümkün olduğunca ağırlığı arka lastiğinizde tutarak, devam etmeniz ve bu arada ön gidonuzu (hafifçe sağ-sol hareketi yapabilir) bir yandan, bakışınız hep ileride, serbest bırakmanızdır (mücadele etmemek).. Göreceksiniz ki son derece stabil ve güvenli bir şekilde gidiyor olacaksınız..

Mıcırlı bir zeminde Viraj ve Yavaşlama?;

Gevşek zeminde bir virajı en güvenli dönmenin (dikkat ‘’dönme’’ diyorum!) yolu, düşük sürat de, motoru en az yatırarak o virajı almaktır..
( Buradaki püf nokta aslında süratinizin az olması, çünkü süratiniz az ise motor az yatar..Süratiniz fazlalaştıkça yatışınız da artar.)

Güvenli sürati nasıl belirleyeceğiz?..Aslında gevşek zeminin gevşeklik oranı uygun sürati belirlemenizde bir rehberdir.. Bu gevşeklik miktarını, motorunuzun ön süspansiyon ve gidon kısmından gelen bilgiler doğrultusunda anlayabilirsiniz..Yani motorunuzun ön kısmını iyi bir şekilde dinlemeniz gerekiyor.. (Oynama miktarı; gevşeklik çok ise ön taraf daha fazla düzeltmeler yapar (sağa-sola oynama)..gevşeklik az ise bu oynama daha da azdır..Oynama ne kadar fazla ise zemin o kadar gevşektir..) Arka lastiğin oynaması da size fikir verebilir..ama ‘’Ön’’ü daha çok dinleyiniz..

Diyelim ki 60 km/h ile seyrediyoruz ve ileride bir viraj var..(İleriye baktığınız için ayarlamaları yapmak için zamanınız var..bakıyoruz dimi?) Motorunuzun ön kısmından gelen bilgileri dinleyerek, yoldaki tutuşa göre süratinizi ayarlayabilir ve o viraja güvenli bir şekilde girebilirsiniz. Bu 60 km/h ile de olabilir yada daha yavaşlamanız da gerekebilir..Oradaki karar size aittir, çünkü sabit bir ‘’şu hız’’ kuralı hiçbir zaman olamaz..(her mıcırın gevşeklik oranı aynı değildir..yol oturmuş olabilir..yada mıcır yeni atılmış veya çok boşluklu olabilir..vb..)

Mıcırlı bir zeminde yavaşlamanız gerektiğinde, kesinlikle ön freni kullanmayınız.. Yumuşakça gaz kesmeniz (doğru viteste olduğunuzu varsayıyorum..ki sistemi uyguladığınız için öyledir..dimi?) yeterlidir.. Daha fazla yavaşlamanız gerekiyorsa da sadece yumuşakça arka freni kullanın..(Ön süspansiyonunuzun dalmasına, kapanmasına elinizden geldiğince engel olunuz..bunu hiç istemiyoruz)..

Unutmayınız, hangi koşullarda olursa olsun, olması gereken güvenli süratiniz, önünüzde açık görebildiğiniz alan dahilinde ve kendi şeridiniz içerisinde her zaman güvenle durabileceğiniz sürattir..Ki mıcırlı bir zeminde seyir halindeyseniz bu hız olabildiğince yavaş ve dikkatli olmak zorundadır..Unutmayınız tutuş azdır… Neutral




_________________
Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder Cevap Gönder 1. sayfa (Toplam 2 sayfa) [Bu başlıkta 11 mesaj bulunuyor]
Sayfa::  1
« Önceki başlıkSonraki başlık »


Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indiremezsiniz
TurkBoard çerezlerini temizle