Cam Süsleme Sanati = Vitray

Yeni Başlık Gönder Cevap Gönder « Önceki başlıkSonraki başlık »
 Yazar  Mesaj
èvanèscè
thêatre ºf trag£d¥
Emektar


Kayıt: 20.06.2005
Üye No: 15,305
Şehir: in your dreams
Offline




Tarih: 11 Haziran 2006, 20:27 Tek mesaj gösterimi1


VİTRAY...
FARKLI TARZLAR DEĞİŞİK RENKLER YENİ TEKNİKLER....



BİRAZ BİLGİ:
Önceleri hep büyük mimari yapılarda rastlardık bu süsleme sanatına. Çok özel ve o büyük yapılara dair birşeydi sanki, onlara özeldi...

Not-Not: 
CAM SÜSLEME SANATI; VITRAY...

Önceleri hep büyük mimari yapılarda rastlardık bu süsleme sanatına. Çok özel ve o büyük yapılara dair birşeydi sanki, onlara özeldi. Camilerin pencerelerindeki o rengarenk camlardı bize göz kırpan, baktıran. Veya önemli bir mekanın paravanıydı, tablosuydu, aynasıydı...

Size neler çağrıştırıyor pek de bilinmez ama hep geçmiştir nedense aklınıza gelen, öyle değil mi?

CAM SÜSLEME (VITRAY) SANATININ GELIŞIMI

Cam süsleme sanatı, çok eski zamanlardan beri bilinmektedir. Antik Çağ'a kadar bu sanat kullanılıyordu. Cam süsleme sanatı aslen Doğu Akdeniz'den gelmektedir. O zamanlarda da cam üretimi yapılıyordu. Kalın ve küçük boyuttaki camlar, mermerler, bronzlar ve küçük cam parçaları ile birlikte bu sanat ortaya çıktı. En eski boyalı vitray örnekleri 9. ve 10.yy'da bulunmuştur. Daha sonra vitray gotik mimarlığının yayılmasına koşut bir gelişme göstermiştir.

1260 yıllarında yeni bir dönem başladı. Bu tarihte vitray çok canlı ancak ışığı daha az geçiren renklerden yapılıyordu. Osmanlı Devleti de yapılarında Cam süsleme sanatını kullanmıştır. Cami, konak, saray, türbelerde vs. Rastlamak mümkündür. Özellikle bu yapıların tepelerinde görülen camlarda birleştirici madde olarak alçı kullanılmıştır. Topkapı Sarayı, Şehzade Türbesi, Süleymaniye Camii, Yeni Cami bunlara örnek olarak gösterilebilir.

Günümüzde vitray giderek önem kazanmış, özellikle iç mimarlıkta daha çok kullanılmaya başlanmıştır.

CAM SÜSLEME (VITRAY) TEKNIKLERI
Cam süsleme sanatında uygulanan 5 teknik var:

Mozaik vitray: Mozaik vitrayın yapımı için gerekli olan malzemeler; beyaz cam materyalleri,
transparan cam vitray boyası, siyah cam vitray boyası, fırça, siyah kontur, 40*30* mat cam

40*30 ebatlarında olan camın mat tarafına siyah konturla eskiz çizilir, çizilen eskizin içi fırça
yardımı ile transparan cam vitray boyası ile boyanır. Boyanan bölgelere camlar serpiştirilir ve
kurumaya bırakılır. Kuruduktan sonra eskiz siyah cam vitray boyasıyla boyanır. Bir süre daha
kuruduktan sonra çerçeve yapılır.

Macunlu vitray: Macunlu vitrayın yapımı için gerekli olan malzemeler; yapılacak yerin ebadı
kadar cam alınır, selülozik vernik, selülozik tiner, renkli camlar, elmas, macun, ispirtolu kalem, pense
ve silikon

Öncelikle eskiz çizilir ve renklendirilir. Eskiz camın altına yerleştirilir. Rengine göre cam alınır,
eskizin üzerinde çizilir, sonra elmas yardımı ile cam çizilen yerden kesilir. Fazla parçalar pense ile
alınır ve kesilen cam yerine koyulur. Bütün parçalar bu şekilde kesildikten sonra renkli camlar
selülozik vernikle camdaki yerlerine yapıştırılır. Bu işlem de bittikten sonra camların araları macun
ile doldurulur. Macun kuruduktan sonra selülozik tinerle silinir. Biten cam yapılan yere silikonla
yapıştırılır. Renkli camlar bu iki camın arasında kalır.

Kurşunlu vitray: Kurşunlu vitrayın yapımı için gerekli olan malzemeler; renkli camlar, elmas,
ispirtolu kalem, pense, havya, kurşun, pamuk, lehim, selülozik tiner

Öncelikle eskiz çizilir ve renklendirilir. Çizilen eskiz masa üstünde
sabitleştirilir, bir köşesi iki kurşunla havya yardımı ile lehim yapılır.
Rengine göre camlar alınır, eskizin üzerinde çizilir, sonra elmas yardımı
ile cam çizilen yerden 1,5 mm dıştan kesilir. Fazla parçalar pense ile
alınır ve cam kurşuna yerleştirilir. Açıkta kalan kısmı da kurşunla
birleştirilip lehim yapılır. Lehim yapılan yer pamuk yardımıyla silinir.
Işlem bu şekilde devam eder. Biten cam selülozik tinerle silinir ve yapılan
yere yapıştırılır.

Boyalı vitray: Boyalı vitray için gerekli olan malzemeler; cam vitray boyaları, fırça, kontür

Eskiz çizilir ve renklendirilir. Eskiz camın altına yerleştirilir ve kontür ile çizilir. Daha sonra
oluşturulan renkler boyanır ve işlem biter.

Boyalı vitrayın başka bir tekniği de var. Yukarıdaki malzemeler aynen kullanılıyor. Ancak cam
vitray boyası yerine fuxy cam vitray boyası ve leitz (şeffaf dosya)...

Eskiz çizilir ve renklendirilir. Çizilen eskizin üzerine leitz yerleştirilir. Kontürle eskiz üzerinden geçilir.
Kuruduktan sonra fuxy boya ile renklendirilir. 4-5 saat kuruduktan sonra eskiz leitz üzerinden
çıkartılır. Istenilen yere yapıştırılır.

Tifani: Tifani'nin yapımı için gerekli olan malzemeler; renkli camlar, elmas, ispirtolu kalem, pense,
havya, bakır folyo, lehim

Eskiz çizilir ve renklendirilir. Çizilen eskiz sabitleştirilir. Rengine göre camlar alınır, eskizin üzerinde
çizilir, sonra elmas yardımıyla cam çizilen yerden kesilir. Fazla parçalar pense ile alınır. Camın
kenarları bakır folyo ile kaplanır. Bütün parçalar bittikten sonra camlar birbirine havya yardımıyla
lehimlenir. Biten cam papılan yere yapıştırılır.










TÜRK VİTRAY TARİHİ:
Anadolu uygarlıklarından elde edilen cam işçiliğinin en seçkin örnekleri günümüzde "cam"ın tarihi gelişimi konusuna ışık tutmaktadır.

Not-Not: 
Türk Vitray Tarihi
Anadolu uygarlıklarından elde edilen cam işçiliğinin en seçkin örnekleri günümüzde "cam"ın tarihi gelişimi konusuna ışık tutmaktadır. Çeşitli model ve formlarda vitray, Selçuklular döneminde geliştirilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu döneminde İstanbul'un fethiyle camcılığın merkezi bu kent olmuştur. Çeşm-i bülbül, Beykoz işi bu dönemden günümüze ulaşabilen tekniklerden bazılarıdır.

Anadolu'da camın ilk kez gözboncuğu olarak üretimi İzmir-Görece köyündeki ustalar tarafından gerçekleştirilmiştir. Anadolu'nun her tarafında temelinde nazar inancı olan cam boncukları görmek mümkündür. Nazarlık yoluyla canlı veya nesneye yönelen bakışların dikkatinin başka bir nesneye yöneleceğine inanılır. Bu nedenle nazar boncuğundan yapılan nazarlıklar canlının veya nesnenin görünen bir yerine takılır.












TÜRK CAM SANATI:
Artuklar ve Selçuklular zamanında başlayan Türk cam sanatı Osmanlı döneminde gelişerek devam etmiş ve 19. Yüzyılda en parlak dönemine ulaşmıştır.

Not-Not: 
TÜRK CAM SANATI

Artuklar ve Selçuklular zamanında başlayan Türk cam sanatı Osmanlı döneminde gelişerek devam etmiş ve 19. Yüzyılda en parlak dönemine ulaşmıştır. Bu yüzyılda İstanbul'da çok orijinal ve mahalli karakterde cam eşya yapan atölyelerin ortaya çıktığını görüyoruz.

Bunların ilki Beykoz civarında bir mevlevi dervişi olan Mehmet dede tarafından kurulmuştur.

Bu atölye ve daha sonra benzeri diğer atölyelerde alışılagelmiş cam eşyanın yanısıra üzerleri yaldızlı nakışlarla süslenmiş beyaz, süt rengi ya da saydam olmayan mavi renkte bir cam hamurundan yapılmış fincan, sürahi, bardak, vazo, reçellik, gülabdan, şamdan ve çeşmibülbüller imal edilmiştir. O dönem yaygın olarak kullanılan bu mamullerle üretildikleri yerle ilintili olarak Beykoz adı verilmiştir.
Zamanla çok sevilen bu ürünler İran, Suriye, Lübnan, Yunanistan, Kıbrıs, Tunus, Mısır ve Hindistan'a kadar yayılmıştır. Ancak gerçek Beykoz'lar lambaya tutulduklarında aksettirdikleri kırmızı bir ışıkla diğerlerinden ayrılırlar.

6 Haziran 1998 tarihinden itibaren Antalya-Kaleiçi'ndeki Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsü'nde sergilenmekte olan 19. yüzyıl dönemi Türk cam sanatı eserleri koleksiyonu büyükelçi Fuat Bayramoğlu ve eşi Nesteren Bayramoğlu tarafından görevli bulundukları Tahran'da oluşturulmuştur.












TASARIM VE FREE PATERN:

Kullanılabilecek Bir kaç Model...


















YAZILIMLAR:
Zaman kazandırır. Kolay model yaratırsınız. Hızlıca patronları yeniden ölçülendirirsiniz...

Not-Not: 
The Glass Eye
En yaygın yazılım programıdır.

Zaman kazandırır.
Kolay model yaratırsınız.
Hızlıca patronları yeniden ölçülendirirsiniz.
Hem hobiciler hem de profesyoneller için kullanımı kolaydır.














İPUÇLARI:
Vitrayların temizlenmesi, fırçalar, camlar...

Not-Not: 
Vitrayların Temizlenmesi
Aşağıda, iyi bir patina cilası elde etmek için kullanılan yöntemler açıklanmıştır.

Lehimledikten sonra parçayı ılık suda yıkayın. Önce suyu parçanın üzerinden akıtın ve lehimi gidermek için ellerinizi kulanın. Bir tahta fırçasına (bir tırnak fırçası da aynı işi görür) bir damla parfümsüz ve yumuşatıcısız hafif bir bulaşık deterjanı ve bir miktar karbonat damlatın ve parçayı fırçalayın. Bu sayede üzerinde hiçbir madde kalmamış olur. Tamamen yıkayın. Ardından kurulayıp patinalayın. Daha sonra yıkama işlemini yeniden uygulayın.

Parça tamamen patinalandıktan sonra cilalayın. Bakır kullanmışsanız, Yarı krom veya benzeri bir hafif metal cilası kullanın. Siyah veya gümüşse Chem-o-pro cilası kullanın. Bu oldukça profesyonel bir cila yapmanızı sağlayacak ve bakıra gerçek bir parlaklık verecektir.

Elinizde bir vitray varsa ve yukarıda sayılan ürünlerden elinizde yoksa, elinizdeki parçayı bir cam temizleyici ile temizleyebilirsiniz (içinde bir ayna varsa, temizleyicinin aynaya zarar vermeyen bir madde olduğundan emin olun). Daha sonra, Pledge spreyini kullanarak camı yeniden cilalayabilirsiniz. Projenizi, emniyetli olduğundan kesin olarak emin olmadıkça, asla suya batırmayın. Parçanın suya ne zaman batırılmaması gerektiği ile ilgili örnek olarak kapak içinde veya sıkıştırılmış çiçekler arasında bulunan bir fotoğraf gösterilebilir. Metali parlatmak için hafif bir otomobil cilası kullanabilirsiniz. Patina dökülebileceği için çok sıkı veya fazla ovalamamaya dikkat edilmelidir.

Vitray İpuçları # 1 Lastik Eldivenler

Lehimleme ve patinalama sırasında lastik eldiven takın. 100'lük bir kutu eldiveni 10%'dan daha ucuza alabilirsiniz. Söz konusu eldivenler doktorların kullandığı türdendir. Lehimleme işlemi sırasında ellerinizin lehim maddesi nedeniyle kurumasını önlemek için takabilirsiniz. Bunlar ayrıca, lehim maddesinin yaralara nüfuz etmesini de önler. Ayrıca, eldivenli elinize bir parça lehim damlaması durumunda, lehim elinizden sekecektir, ancak elinizi yaksa bile deriniz soyulmayacak, böylece daha çabuk iyileşecektir.

Ancak yine de canınız çok fazla yanabilir.

Patina işlemi sırasında lastik eldiven kullanımı ellerinizin asitten yanmasını önleyecektir. Ayrıca siyah veya gri renkli patina ellerinize bulaşsa bile elinizin temiz kalmasını sağlayacaktır.

Eldivenler cam keserken de kullanılabilir ancak elinizin kesilmesini önleyemez. Cam bıçak gibi keskin olduğundan lastik eldiveni de kolayca kesebilir. Ayrıca eldivenler folyolama sırasında da kullanılmamalıdır. Folyo eldivene yapışacağından folyoyu yüzey üzerinde düzleştirmek için parmaklarınızı kullanmanızı engelleyecektir.

Vitray İpuçları # 2

Q-Tips (Pamuklu bezler)

Q-Tips çok kullanışlıdır. Nokta üzerine sadece bir damla madde veya patina damlatabilmenizi sağlar (özelikle küçük bir onarım yaparken koca bir fırça kullanmanız gereksiz olduğu durumlarda kullanışlıdır.). Ayrıca boya yaparken küçük fırça olarak da kullanılabilirler.

Bir başka kulanım yeri de lehim çizgileri üzerinde kalan cila artıklarının temizlenmesidir. Bir projeyi Chem-O-Pro ile cilaladıktan sonra gerçekten kuruduğunda lehim çizgilerinin kenarındaki beyazlıkları almak istersiniz. Fazla cilayı almak için Q-tip kullanabilirsiniz. Bezi şöyle bir sürdüğünüzde hemen bütün artıklar gitmiş olur.

Bir zinciri bir kutuya lehimledikten sonra, artık maddeleri temizlemek için de kullanılabilir. Kutu zaten temiz olduğundan kutunun yeniden temizlenmesi gerekmez, bu sayede bez üzerine bir parça mavi ispirto dökerek silebilirsiniz.

Vitray İpuçları # 3

Delikli Fırçalar

Patina için gerçekten ucuz delikli fırçalar kullanabilirsiniz. Bunların en iyi yanı, içine fazla miktarda sıvı konurken, cama bunun tamamını boşaltmamalarıdır. İşiniz bittiğinde mutlaka temizlemelisiniz, aksi halde asit onları eritecektir.

Delikli fırçalar ayrıca, çabuk cila yapmak için de uygundur. Bir şov hazırladığınızda, projenin üstü mutlaka tozlanacaktır. Bu durumda bir delikli fırça kullanarak camın üzerinden geçip tozunu alabilirsiniz. Ancak, bir makyaj fırçası çok daha fazla işe yarayabilir. Aslında, cam projeler üstünde biriken evsel tozların alınması için kullanılacak en iyi araçlar bunlardır.

Vitray İpuçları # 4

Boya Fırçaları

Lehim pastası için normal, ucuz bir ressam fırçası kullanılabilir. Ehim pastası üzerinde dikkatle sürülebilir veya istendiğinde içine batırılabilir. Patina için de kullanılabilir ancak bunun için patinanın lehimle ovalanması gerekir.


Boya fırçalarıyla resim yapmayı da unutmamalısınız. Bir göz veya benzeri bir nesnenin resmini yapabilirsiniz. Bunun için fırçanın dibini kullanın, boyaya batırın (çok az bir parçası kaba minik bir parça koymanıza yeter) ve ardından cam üzerine dikkatle bırakın. Bu minicik bir daire yapmanızı sağlar.

1-1/2" veya daha büyük bir fırça ile çalışırken, oldukça hızlı bir biçimde cam kırıntılarını temizleyebilirsiniz.

Vitray İpuçları # 5

Kesme Yağı

Piyasada satılanlar yerine kendinize ait bir tane yapabilirsiniz. 50-50 oranında bir gazyağı solüsyonu ile 3'e 1 yağ alıp bunları bir film kutsuna koyun. Gerektiğinde bir göz damlalığı ile kesiciye damlatılabilir veya (kesicide varsa) bir pirinç borudan akıtılabilir. Piyasada satılan solüsyonlar, su bazlı olduğu için suda yıkanabilir, evde yapılanlar ise yağ bazlı olduğundan suda kolayca yıkanamayabilir, ancak yine de ilk etapta cam üzerinde fazla yağ olmasına gerek yoktur. Yağın orada bulunmasının en temel sebebi kesiciyi mutlu etmek içindir

Vitray İpuçları # 6

Yolculuklar

Yolculuğa çıkarken yanınıza mutlaka kameranızı da alın. Yolculuk sırasında ister araçta, isten müzede isterse hediyelik eşya dükkanında olsun, size çeşitli fikirler verebilmesi açısından farklı insanların fotoğrafını çekebilirsiniz (ancak mutlaka önceden izin almanız gerekir). İlerde kullanabileceğiniz şeylerin de fotoğrafını çekebilirsiniz. Örneğin sıradağlar, değişik görünümlü bulutlar, çiçekler ve bir panele dönüştürebileceğiniz herşeyin fotoğrafını çekebilirsiniz. Eski veya ilgi çekici mimarisi olan binaların fotoğrafını çekmek isteyebilirsiniz.

Yanınızda mutlaka bir pad ve bir kalem de bulundurun. Bu sayede aklınıza gelebilecek her türlü fikri not alabilirsiniz. İlerde bu fikirlerden ilham alarak harka projelere imza atabilirsiniz. Veya fotoğrafını çektiğiniz çeşitli projelerin maliyetini not alarak ilerde benzer bur projeyi kendiniz gerçekleştirmek istediğinizde bunun maliyetini aşağı yukarı hesaplayabilirsiniz. Bazen de bir fotoğrafla asla açıklanamayacak özel bir teknik le karşılaştığınızda bunu kağıda dökebilirsiniz.

Vitray İpuçları # 7

Tek Parça Camların Kullanımı

Küçük Cam:

Küçük cam parçaları mozaikler için oldukça kullanışlıdır. Pahalıya malolan elinizdeki camın en verimli biçimde kullanılması için iyi bir yoldur.

Kaleydoskop için görüntü çarkına çok küçük kırık çömlek parçaları (1/8"-3/8") yerleştirebilir veya daha cesur davranıp, nesneleri birbirine folyoyla tutturarak mükemmel bir çok fasetalı bir çark oluşturabilirsiniz.

Parçalar eğer birbirine yapıştırılabiliyorsa bir mücevher veya broş yapabilirsiniz.

Düzleştirilmiş küçük çömlek parçalarını çimentoyla karıştırarak renkli ve eğlenceli karışımlar elde edebilirsiniz. Bunu saatler veya kuklalar üzerinde deneyebilir hatta bunun ticaretini yapabilirsiniz. Bu çalışmayı yapmadan önce daha küçük bir çalışma yaparak kendinizi deneyin.

Bazı daha büyük parçaları bir taş tumbasına atarak kendinize has plaj gözlükleri üretebilirsiniz. Özellikle eski ve zarif renkli şişeler (kırık) bu iş için kullanılabilir.

Çizik Cam:

Herkeste mutlaka bulunur. Parçanın üzerindeki çizikleri daire içine alarak, ilerde kullanılırken yanlışlıkla üzerinde çizikler olanı kullanmamış olursunuz.

Eğer hafif bir aynada çizik bulunuyorsa, bunu başka bir cam parçasında arkalık olarak kullanabilirsiniz. Çiziği saklamak için koyu renkli veya iyi işlenmiş bir parça kullanmaya özen gösterin.

Eğer temiz bir parçaysa, bunu pratik yapmak için veya raflar arasında ayraç olarak kullanabilirsiniz. Ayrıca gizli ancak gerekli bir raf olarak da kullanılabilir. Parçayı kimse görmediği halde üstteki rafı destekler. Bunun için renkli veya üzerinde çizik olmayan camların kullanılmasına gerek yoktur.

Eğer cam küçükse, bunu bir fırına koyarak "ateşle cilalama" yapabilirsiniz. Ancak rengi biraz değişebilir veya bir parçası veya sizden bir parça cama yapışabilir.

Tek Parça Cam:

Test tüpü, şişe dibi, cam çubuk ve benzeri şeyleri saklayabilirsiniz. Test tüpleri çiçek veya benzeri şeyleri koymak için vazo olarak kullanılabilir. Şişe dipleri kesilebilir veya rondela olarak kullanılabilir. Bunları nasıl kullanacağınız kendi yaratıcılığınıza bağlıdır. Bu nedenle bu tip parçalar fırlatıp atılmamalıdır.

Gerçekten elinizde tek renk varsa, hatta bu düz bir cam parçasıysa, onu özel bir yere koyun. Bir çiçek veya aşırı gölgeli bir başka şey yapmak istediğinizde, bu parça işinize çok yarayabilir.

Bazı zamanlarda, cam fabrikalarında günün artığı camları alabilmeniz mümkündür. Bunlar arasında bazen döşeme camını andıranlar bulunabilir. Ayrıca, başka hiçbir yerde bulamayacağınız renkleri buradan elde edebilirsiniz.

Vitray İpuçları # 8

Camı çizebilen nesneler

Camı çizebilen nesnelerin bazılarını bilin bazılarını bilmezsiniz. Bu nedenle listedeki nesneleri unutmamaya çalışın.

Bıçak: Evde kullanılan bıçak, jilet ve kesmek için tasarlanmış diğer herşey camı çizebilir. Ancak, bunlar genelde çizerken değil de çentik atarken çizerler. Çizme hareketi sırasında camı çizdikleri tek durum bıçağın gerçekten kör veya üzerinde pürüzler olduğu durumlardır.

Kuvars Kristali: Bu madenle tam bir çentik atabilirsiniz. bu madenin herhangi bir köşesiyle çentik atabilirsiniz.

Kumtaşı: Buna çok dikkat etmelisiniz. Küçük cam, kum, toz, vb parçaları olabilir. Kesme arasında bulunduğunuz tezgahı iyice temizlediğinizden emin olun. Camın altından bir çatırdama veya çizik sesi duyduğunuzda, cam büyük ihtimalle çizilmiştir.

Cam: Cam da camı çizebileceğinden çok dikkatli olunmasında fayda vardır. Eğer elinizdeki camı küçük sandıklarda muhafaza ediyorsanız bazı çizikler olabileceğini bilmelisiniz

Sert Padler: Bunlar, tencere tava gibi malzemelerin temizliğinde kullanılır. Ayrıca, otomobil boyalarının (veya ahşap cilasının) silinmesi için de kullanılabilirler. Lehimleri de çok iyi temizleyebilmelerine rağmen camı oldukça kötü çizebilirler. Bu nedenle normal bir projede kullanmadan önce mutlaka kullanılacağı yerde denenmelidir.


Vitray İpuçları # 9

Cam Efsaneleri

Birçoğu film ve TV şovlarında kullanılan bazı örneklerle ilgili aşağıda bir liste verilmiştir:

Çizgi film Metodu: Bir parça camı, sadece bir çizgi çekerek herhangi bir biçimde kesemezsiniz. Bazılarınız, bir parça camın tam ortasına bir kare çizerek bunu kesmeye çalışabilir, ancak bu gereksiz bir hareket olur ve iyi bir cam boşa gider.

James Bond Metodu: İki şekli vardır. Birincisi, lazerle kesme metodudur. Lazer camı kesebilir, ancak bunun henüz cepte taşınan bir modeli yoktur ve ayrıca tek seferde kesilmesi de mümkün değildir. Ancak lazerin oldukça hoş resim kalıpları çıkarabildiği doğrudur. İkincisi, dairesel kesici metodudur. Casus, hırsız gibi kişilerin camı kırarak içeri dalmadan önce kullandığı metottur. Kesiciyi basitçe cama tutturup iki kez döndürerek (sanki bu şekilde daha derin kesilebilirmiş gibi) camı hafifçe ittirip çıkarırlar. bu metot da gerçekçi değildir.

Makas Metodu: Bu metotla, piyasada bulunan normal bir makasla camı kesebilmeniz gerekirdi. Ancak, diğerlerinin aksine bu gerçekten de yapılabilir ancak kesinlikle evde denenmemelidir, aksi halde iyi bir makas heba edilebilir. Bunun altında yatan sır, camın su altında kesilmesidir. Su, camın kurulmasını önler. Bunun yerine ufalanır. Bunun için teneke makas kullanılabilir, çünkü normal makaslar çok kötü zarar görebilir. Ancak bundan sıkıntı duymanın bir gereği yoktur. Sonuçta yanınızda bir çift makas olduğu halde bir adada tek başınıza kalırsanız ve canınız aniden vitray çalışmak isterse bunu kullanabilirsiniz. Ancak yine de bir cam kesicisi daha iyi sonuç verecektir.

Vitray İpuçları # 10

Hatırlanması gereken birkaç nokta daha

Camı her zaman, kenarlara mümkün olduğunca yakın yerlerden kesin. Hepinizin bildiği gibi cam, pahalıdır ve camın belirli bir bölümünü kullanma zorunluluğunuz olmadıkça mutlaka kenarlara yakın bir yerden kesin.

Camı boşa harcamayın. Elinizdeki en küçük parçayı bile kullanmaya çalışın. Genelde 1-1/2" veya daha küçük parçalar atılmaktadır. Ancak, elbette, bu kadar fazla cam parçasını saklamak için de daha büyük parçaları saklamak için ihtiyacınız olacak boş yerleri kullanmanız gerekecektir. Sonuçta bunun için yazı tura atmanız gerekebilir.


Vitray İpuçları Tip # 11

Bandın Çıkarılması:

Bantın eldivenlere yapışmasını engellemek için eriyik kullanılabilir. Eldivenli parmaklarınızın ucuna bir parça eriyik koyun. Bu bantı çıkarırken elinize yapışmasını önleyecektir.

Bantı çıkarmak için cımbız da kullanılabilir. Küçük deliklere erişebilmenizi sağlar. Ucuna bir parça eriyik koyarak cımbızın banta yapışmasını önleyebilirsiniz.

Vitray çalışmasına nasıl başlamalı

Vitray işine nasıl başlamalı, en sık karşılaşılan sorudur. İpuçları bölümünde sizlere bununla ilgili bilgi verilmiştir ancak bu bölümde de bazı bilgiler yer alacaktır.
Vitray her geçen gün giderek daha da popüler olmaktadır. Malzeme ve eğitim ile ilgili giderek daha fazla atölye açılmaktadır. Eğer yakınlarınızda böyle bir atölye varsa, size işin nasıl yapılacağını öğretmelerini isteyebilirsiniz. Eğer malzeme de satıyorlarsa bu sizin için daha da iyidir. Eğitime gerekli malzemeleri de getirebilirler. Size vitray sanatını ilk öğreten atölye aynı zamanda size ilk malzemelerinizi de sağlayabilir.





_________________
Kışa ait olduğumu sanıyordum
ben şimdi yeşil bir ağacım.
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
yürekyarım:)
tey teyy :P
Editör


Kayıt: 08.04.2006
Üye No: 55,156
Şehir: tokat-izmir
Offline




Tarih: 11 Haziran 2006, 20:34 Tek mesaj gösterimi2

bi ara bende yapmıştım cok zevkli hele hersey bittikten sonra ortaya cıkan karsısında elineze alıp baktıgınız zaman buyuk bi haz alıyosunuz Çok Mutlu tavsiye ederim bide bu tür sanatların şöle güzel bi yanı daha far işinize adapte oldugunuz zaman kafanız rahtlıyo herseyden uzaklaşıysunuz sadece bu işe odaklanıyosunuz ve bu insanı cok rahatlatıyo Hehehehe
tesekkürler eva paylaşım için




_________________
canımsın.........
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
èvanèscè
thêatre ºf trag£d¥
Emektar


Kayıt: 20.06.2005
Üye No: 15,305
Şehir: in your dreams
Offline




Tarih: 11 Haziran 2006, 20:49 Tek mesaj gösterimi3

rica ederim (:




_________________
Kışa ait olduğumu sanıyordum
ben şimdi yeşil bir ağacım.
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
sugarbaro
DOSTLUĞA...........
TurkBoard Fan


Kayıt: 18.02.2006
Üye No: 49,523
Gizli




Tarih: 04 Eylül 2007, 19:57 Tek mesaj gösterimi4

Bunlar çok zorlaştırıyor sanki olayı.......

Vitrayla ilgilenen arkadaşlara pratik bilgiler verebilirim.....




_________________
Not-Not: 
............nuslO zimitelİ ikudlO zimiyeN lesişiK

 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
paolatr



Kayıt: 13.08.2010
Üye No: 189,080
Şehir: bursa
Offline




Tarih: 13 Ağustos 2010, 20:08 Tek mesaj gösterimi5

« sugarbaro » demiş ki:
Bunlar çok zorlaştırıyor sanki olayı.......

Vitrayla ilgilenen arkadaşlara pratik bilgiler verebilirim.....


arkadaşım ben sizden asit koparma ve asit gravür hakkında bilgi alacağım,izniniz olursa..yapılışını hiç görmedim ama denemek istiyorum.hidrojen florür edindim ama yakınımdaki mermercinin asite değen elini görünce cesaretim kalmadı..bu işin sırrı nedir...uygulama yaptıysanız,deneyimlerinizi paylaşır mısınız..
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder Cevap Gönder 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [Bu başlıkta 5 mesaj bulunuyor] « Önceki başlıkSonraki başlık »


Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indiremezsiniz
TurkBoard çerezlerini temizle